ESO

Presentació

La nostra proposta educativa

En la nostra escola, i en consonància amb el nostre caràcter propi, es dóna prioritat al creixement integral de la persona, tant des de la vessant humana com acadèmica, amb especial atenció a aquells més necessitats. En aquest sentit donem molta importància a les atencions individualitzades als alumnes i a les seves famílies, potenciant molt la figura del tutor com a referent de proximitat de l'alumne i la família. El tutor és el professor que intervé més en la seva aula i manté una comunicació contínua i estreta tant amb els professors que intervenen a la seva aula com amb la família.

L'equip que treballa en la línia que cal mantenir en l'etapa és l'equip pedagògic format pel Sotsdirector d'ESO i Batxillerat que dirigeix l'equip, l'orientador que treballa per donar resposta a totes les necessitats que van apareixent al llarg del curs ja siguin previstes o imprevistes, el responsable de Pastoral i els coordinadors de primer i segon cicle d'ESO, així com el de Batxilerat que aporten la seva col·laboració.

Els coordinadors de cada cicle es reuniexen, a més a més, setmanalment amb l'equip de tutors corresponent.

Horaris

Dilluns i dimarts: De 8:30 h a 12:30 h i de 14:30 h a 16:30 h.

Dimarts, dimecres i divendres: De 8:30 h a 14:30 h.

Durada

L'ESO és una etapa educativa obligatòria que abarca dels 12 als 16 anys.

És el primer cop que tindreu la possibilitat d'aconseguir un títol, al final dels 4 cursos. Es tracta del GRADUAT EN ESO i obre les portes als Cicles Formatius, al Batxillerat i al món laboral.

Aspectes pedagògics

Són estudis polivalents, integradors, flexibles i orientadors. Donen accés al món laboral, a CFGS i a la universitat a través de les PAU.

Pretenen, també, garantir la formació integral de l'alumnat en una societat culturalment i tècnicament canviant, una formació que inclou:

• La maduració intel·lectual i humana.
  • L'adquisició i la integració de nous sabers i habilitats.
  • El contacte amb components fonamentals de la civilització actual (llengua, història, pensament, ciència, tecnologia i art).
  • L'adquisició d'una metodologia adient.
  • Una visió del món des de bases sòlides.
  • A més prepara l'alumnat per a estudis posteriors, tant professionals com universitaris, homologables amb l'entorn europeu i per a la vida laboral.