4ª edició de ProXperience Day a Esit FP - Escola Joan XXIII

dijous, 14 març 2024

Aquesta setmana l'Escola Joan XXIII-Esit FP va celebrar amb gran èxit la 4ª edició del ProXperience Day, un esdeveniment dedicat a la promoció i divulgació de la Formació Professional Dual.

Trenta-cinc empreses col·laboradores de diversos sectors, des d'empreses emergents fins a grans corporacions multinacionals, van unir a aquesta iniciativa juntament amb 150 estudiants de diversos programes educatius oferits per l'escola.

El ProXperience Day sorgeix com una resposta a la creixent demanda de les empreses per conèixer de prop el talent emergent i prometedor que s'està formant en l'àmbit de l'FP Dual. Alhora brinda als estudiants l'oportunitat d'explorar les empreses i organitzacions que ofereixen programes d'FP Dual, preparant-los millor per a la transició al món laboral.

Els estudiants de l'Escola Joan XXIII-Esit FP, el programa d'FP Dual implica un primer any d'estudi intensiu per a adquirir habilitats teòriques i pràctiques fonamentals. En segon curs tenen l'oportunitat d'accedir a empreses col·laboradores on completen un període de pràctiques d'aproximadament un any. Aquesta experiència en el món real no sols enriqueix el seu aprenentatge, sinó que també els brinda la possibilitat d'obtenir valuoses oportunitats laborals en el futur.

Per a les empreses, el programa d'FP Dual representa una oportunitat única per a identificar i nodrir a l'alumne que podria ser un nou integrant de l'empresa, així com per a establir vincles sòlids amb les institucions educatives locals. A més, els permet comptar amb una font de confiança de futurs emprats que han estat formats i preparats segons les necessitats específiques de cada sector de la nostra regió.

En resum, el ProXperience Day 2024 en l'Escola Joan XXIII-Esit FP va ser un veritable testimoniatge del poder de la col·laboració entre l'educació i la indústria per a impulsar el creixement i el progrés en la comunitat.