Activitats de la Setmana Cultural 2023

dimecres, 03 maig 2023

La setmana passada, coincidint amb les celebracions de Sant Jordi, els alumnes de secundària i batxillerat van participar en la Setmana Cultural.

La Setmana Cultural, plena de xerrades, tallers, concursos, activitats i sortides, serveix per completar una part de l'educació no formal, sortint una mica dels temaris i acompanyar als nois i noies en el seu desenvolupament personal, sempre amb una mirada que de conscienciació, profunditat i desenvolupant eines pel seu futur i present.

Vam tenir moltes activitats, aquí teniu la llista de totes elles acompanyades de fotos.

A 1r d'ESO van gaudir de dues xerrades sobre pantalles i la ciberconvivència i begudes energètiques organitzada del departament de Prevenció de Riscos de l'Ajuntament de Tarragona a més una visita de la Protectora d'animals de Tarragona i un taller de bicicletes organitzada pel servei vial.
A més van tenir una sortida a l'anella olímpica per recollir residus i una excursió per Montserrat.

Per a 2n d'ESO vam tenir una petita conscienciació sobre els refugiats de la Creu Roja, a més una visita de la Protectora d'animals de Tarragona i dos tallers organitzats pel departament de Prevenció de Riscos de l'Ajuntament de Tarragona "El mòbil i la comunicació, les tres saluts" i a "Internet tot s'hi val".
Els alumnes de 2n d'ESO van anar a Prades per acabar la setmana.

Al curs de 3r de l'ESO van tenir dues xerrades sobre migració i moviments entre països organitzada pel comitè Òscar Romero i Creu Roja respectivament, dues xerrades del departament de Prevenció de Riscos de l'Ajuntament de Tarragona, la primera "Internet tot s'hi val" i la segona anomenada "Esfuma't. Vàpers, catximbes i altres maneres de fumar".

Pels alumnes de 4t de l'ESO van tenir una xerrada anònima anomenada "Salut Mental i tal", un taller de motocicletes organitzades pel servei vial i dos tallers de l'EFEC (educació financera a les escoles de Catalunya), "N'estàs segur?", "Endeutar-se? Amb seny!" i "Finances per la vida", el comitè Òscar Romero va realitzar una xerrada sobre Persones sense sostre. El Departament de Riscos de l'Ajuntament de Tarragona va organitzar dues xerrades titulades "Les xarxes socials estan per patir, o gaudir" i "La festa, les drogues, jo controlo"

Al curs de 1r de Batxillerat es va realitzar un taller sobre "Un altre món és possible" organitzat pel comitè Òscar Romero, un taller sobre pantalles i afectivitat organitzada pel departament de Prevenció de Riscos de l'Ajuntament de Tarragona i una Visita Ruta Pons d'Icart a més d'una xerrada anomenada "Gestionant els plaers, la meva salut és meva i trio jo!" organitzada pel el Departament de Riscos de l'Ajuntament de Tarragona.

Finalment pel curs de 2n de BATXILLERAT es va dur a terme dues petites xerrades "La nit, la festa, RESPECTA" i "Del gaming al gambling" organitzada pel departament de Prevenció de Riscos de l'Ajuntament de Tarragona, el comitè Òscar Romero va organitzar un taller sobre Decreixement i
felicitat personal.

A més es van celebrar 6 concursos per a tota l'etapa:

• Concurs de castells.
  • Concurs d'escacs.