Escola Joan XXIII participa en el dia mundial contra el càncer

dijous, 02 febrer 2023

L'Associació Contra el Càncer crida la societat a triar #TodosContraElCáncer per assolir el 70% de supervivència el 2030.

Els 180 alumes de 1r i 2n d’ ESO de la nostra escola, s’han volgut sumar a la iniciativa, escenificant un llaç verd com el color de la campanya de l’Associació, per recolzar la iniciativa i ajudar en la tasca de conscienciació. Abans de la performance l’alumna Ainara González Prieto de 2n d’ESO C, va llegir un manifest que ens van fer a mans l’Associació Contra el Càncer.

En el manifest es demana divulgació per tal de donar visibilitat el càncer; prevenció i conscienciació per la detecció precoç; augmentar l’atenció a pacients i familiars i recursos per la recerca oncològica.

El càncer és el problema sociosanitari més important del món i es calcula que cap al 2030 hi haurà 21,6 milions de nous casos.

El 2030, a Espanya hi haurà 330.000 diagnòstics de càncer, si s'aterra a CATALUNYA hi haurà 51.529 diagnòstics, a TARRAGONA es diagnosticarà a 5778 persones. 1 de cada 3 dones i 1 de cada 2 homes tindran aquesta malaltia al llarg de la seva vida al món.

Davant d'aquesta realitat, i amb motiu del Dia Mundial contra el Càncer, que es celebra el proper 4 de febrer, l'Associació Contra el Càncer ha llançat la campanya "Tothom contra el càncer" per comunicar al conjunt de la ciutadania la certesa que el càncer afecta o afectarà tothom, ja sigui directament, o indirectament a través de la malaltia d'un ésser estimat o proper.