Escola Joan XXIII recolza l’ONG “Save the children” i participa en la Marató “Quilòmetres de solidaritat”

dimarts, 28 novembre 2023

Els alumnes de 5è i 6è de Primària i ESO col·laboren amb l'organització Save the Children assistint a la marató de Quilòmetres de Solidaritat.

Save the Children és una ONG internacional que té com a finalitat treballar pels drets dels infants que viuen en països que estan en guerra, en els quals desenvolupa programes relacionats amb la salut infantil, nutrició, atenció en emergències, violència, qualitat educativa, governabilitat en drets de la mainada,

Com a escola, ens preocupen els nens i nenes d’arreu del món per això hem decidit tornar a col·laborar amb aquesta associació assistint a la marató de quilòmetres de solidaritat.

Quilòmetres de solidaritat és una proposta educativa, que compleix 20 edicions en aquest curs 23/24, que apropa a les escoles la situació de vulnerabilitat dels nens i nenes en països empobrits del continent Africà amb la finalitat d'obtenir fons per als projectes de supervivència infantil que Save the Children està realitzant. El nostre centre, aquest any, se suma amb aquesta cursa en la lluita contra la desnutrició que viuen milers de nens i nenes a la Banya d'Àfrica.

Prèviament a la marató, amb un mes d'antelació, els alumnes van començar a treballar en diferents activitats de sensibilització amb la causa que va facilitar l'organització. Des de l'escola, considerem que els nens i nenes haurien de conèixer aquestes causes i poder sensibilitzar amb elles.

El dia 24 de novembre els alumnes de 5è i 6è de Primària i tots els alumnes d’ESO van anar cap a l'Anella Mediterrània. L'activitat consistia a fer que els alumnes corrien en ordre durant 20 minuts cada classe i els professors contaven les voltes dels alumnes ,on el guanyador aconsegueix un diploma. Mentre el grup corria ,els altres alumnes duien a terme altres activitats dinàmiques i en grup com: mata-conills, el mocador, amagatalls, tocar i parar...