Hort Escola Joan XXIII -Educació Secundària

dilluns, 08 maig 2023

Els alumnes de 1r d'ESO que cursen la matèria d'Hort i Jardineria han treballat de valent per tenir un hort ben maco i que ja comença a donar els seus fruits.

Els objectius d'aquesta assignatura són:

• Tenir un contacte vivencial i directe amb les plantes, animals i terra.
  • Valorar, cuidar i respectar l'entorn on ho desenvolupen.
  • Aprendre a treballar en grup, cooperar, ajudar-se i planificar.
  • Adquirir autonomia, destresa i cura del maneig de les eines.
  • Valorar l'esforç i experimentar satisfacció de veure els resultats de la feina.
  • Tenir dedicació i constància.
  • Augmentar la motivació i l'interès per aprendre al relacionar els aprenentatges de l'hort amb el treball de les aules.
  • Adquirir interès per provar i menjar aliments que habitualment rebutjaven.

Aquesta setmana hem recol·lectat algunes les plantes cultivades durant les estacions de tardor i hivern. Durant aquests mesos hem investigat com tractar aquestes plantes per a que tinguin un creixement òptim i poder-les recol·lectar de forma eficient.

Tenir un hort a l'escola ajuda als nostres alumnes a respectar l'entorn, tenir cura dels materials (regadora aixada…) i de l'espai de l'escola, tenir consciència per fer un bon ús de l'aigua (regar de forma responsable) i la importància en aquest punt que ens trobem.

Així doncs, l'hort és un espai on l'alumnat pot explorar, experimentar, investigar, aprendre i relacionar-se, així doncs, seguim amb el nostre objectiu de ser un centre que tingui les ODS de bandera, aquesta assignatura és l'oportunitat perfecta per desenvolupar actituds i coneixements que ens ajudin a tenir unes comunitats i ciutats més sostenibles (ODS 11).

Hi ha 6 tasques a tenir en compte per cuidar d'un hort:

1. Oxigenar la terra: fer-ho amb cura perquè no estigui compacte.
  2. Alimentar la terra amb el nostre propi compost: amb el rascador i l'aixada barregem tot intentant no estrènyer la terra i fer-ho superficialment.
  3. Plantar o sembrar.
  4. Vigilar els animalets.
  5. Controlar les plantes del voltant: eliminar males herbes, neteja del terreny (escombraries, plàstics, pedres…).
  6. Recol·lectar els fruits plantats.

Per fer-ho correctament, hem estipulat unes normes per treballar en equip i tenir ordre. Podeu trobar la normativa d'hort i les normes de convivència adjuntada a la noticia.