Marxa de la Solidaritat – Escola Joan XXIII per Angola

dijous, 29 febrer 2024

Els estudiants de 3r d'ESO de diverses escoles i instituts de Tarragona han participat en la 29ª edició de la Marxa Solidària, un esdeveniment organitzat per @mansunides_tgn

Des de primeres hores del matí, els estudiants es van congregar amb entusiasme al punt de partida, el Camp de Mart, per iniciar un recorregut que els portaria fins al Llorito. Aquest esdeveniment promou la solidaritat, mitjançant la recaptació de fons destinats a projectes de desenvolupament en països necessitats. En aquesta ocasió, els esforços van estar dirigits a millorar la qualitat educativa en un barri perifèric de Mbala Mulemba, situat a Angola.

La Marxa Solidària tanmateix va servir com un valuós exercici de conscienciació sobre la difícil realitat que enfronten molts nens i nenes en diferents parts del món. A través d'aquesta experiència, els estudiants van poder reflexionar sobre el privilegi de l'accés a l'educació i la importància de contribuir a la construcció d'un món més equitatiu i just per a tots.

El compromís dels estudiants va participar més enllà de la jornada de la Marxa, ja que prèviament es van involucrar en activitats de sensibilització i preparació en els seus respectius centres educatius. Això va incloure xerrades informatives, activitats de recaptació de fons i la distribució de material educatiu sobre la situació del Angola.

La Marxa Solidària també va ser una oportunitat per reforçar llaços entre diferents escoles i instituts de Tarragona, demostrant que la col·laboració i el treball conjunt poden marcar la diferència en la lluita contra la desigualtat i la injustícia al món. A més dels estudiants de 3r d'ESO, també es van sumar a la iniciativa diverses institucions educatives de la ciutat, entre les quals es troben:

●    Santa Teresa de Jesús
●    Vedruna Sagrat Cor
●    Sant Pau Apòstol
●    El Carme
●    Mare de Déu del Carme
●    Institut A. Martí i Franquès
●    Lestonnac l’Ensenyança
●    Escola Joan XXIII

La participació massiva a la Marxa Solidària reflecteixen el poder transformador de la solidaritat i la voluntat dels joves de contribuir al canvi social i la justícia global.