Presentació del lema "Junts per crear"

divendres, 27 octubre 2023

Avui hem celebrat l’acte de presentació del lema pel curs 2023-24 que compartim les sis Escoles Diocesanes de Tarragona.

Aquest lema ens recorda que JUNTS som més forts i capaços d’assolir l’èxit. Ens inspira a ser participants actius en el nostre procés d’aprenentatge i a col·laborar per superar reptes i assolir les nostres metes.

Ens impulsa a treballar units per crear un any escolar d’èxit ple d’assoliments i aprenentatge compartit.

A cada edifici hem penjat una pancarta amb el lema, els mesos del curs i la paraula “Comunitat” en el mes d’octubre. Cada mes hi afegirem un valor que hem de fer possible junts i que van relacionats amb les activitats que ja portem a terme:

●    OCTUBRE: Comunitat
●    NOVEMBRE: Futur
●    DESEMBRE: Solidaritat
●    GENER: Pau
●    FEBRER: Amor
●    MARÇ: Igualtat
●    ABRIL: Esperança
●    MAIG: Vida

Els nens i nenes des d'I5 fins Grau Superior s'han reunit al pati al matí. Una vegada tots asseguts, es va començar amb l'explicació del lema i els valors citats anteriorment. Cada valor ha estat representat i explicat per diferents etapes escolars, des d'I5 fins a Grau Superior. Presentat el lema d'aquest any, s'ha llegit el conte de l'arbre del bosc que simbolitzava el creixement de cadascú de nosaltres, de cada alumne i en paral·lel, es va començar a construir el mural. Surt 1 nen/a de cada classe, un darrere l'altre, amb l'arbre que han pintat a classe i s'enganxen al mural que es trobava al terra del pati. Després surt, un nen per classe per llegir la frase de definició del valor i per últim surten 2 nens/es per cicle amb la paraula que els ha tocat, pintada.
Amb el mural finalitzat i les definicions dels valor, Mossèn Clemente Lucena, que ens ha acompanyat en aquest acte, ens ha fet una reflexió envers el lema. En concloure, ens hem acomiadat amb la cançó Junts per crear.