Projecte social dels alumnes de 3r d'ESO “Et donem companyia”

dimarts, 21 maig 2024

Es tracta d’una iniciativa per col·laborar amb la Llar de la gent gran del barri de Bonavista i realitzar alguns tallers amb l’objectiu d’entretenir i aprendre conjuntament. De fet, el projecte l’han anomenat “Et donem companyia”.

El alumnes de 3r d’ESO de l’Escola Joan XXIII, han estat treballant des de fa alguns mesos per dur a terme aquesta iniciativa. Treballen en equip i per grups redacten i elaboren tot el necessari per desenvolupar el pla d'empresa realitzant un DAFO i l'estudi de mercat corresponent.

La seva motivació és ajudar a la gent gran passant una bona estona junts i prestar atenció a les seves necessitats, i han aconseguit fomentar el contacte intergeneracional i reforçar els llaços comunitaris.

L'alumnat s'ha agrupat en quatre equips i han fet un repartiment de tasques de manera eficaç i eficient: han elaborat la descripció de la idea, el pla de màrqueting i el pla de producció i d'organització.

Durant els mesos d'abril i maig, els tallers que han dut a terme a la Llar de la gent gran han estat: bachata, pinta-ungles, ús del mòbil i joc de Pasapalabra.

Els estudiants s'han destacat per la seva dedicació i compromís en dur a terme aquest projecte de manera exitosa. La seva iniciativa no només demostra la seva capacitat per generar idees innovadores, sinó també el seu compromís amb el benestar social de la comunitat local.

La valoració per part dels alumnes és que: "se senten molt feliços per compartir temps amb la gent gran, veure els seus somriures, per ajudar a aquest col·lectiu, ha estat una experiència encantadora, el projecte ha sigut un èxit, sentir que el treball realitzat ha estat ben fet, tots estem preparats per tornar-hi, sentir nervis abans de dur a terme els tallers, una gran satisfacció, ensenyar alguna cosa a la gent gran, un treball fet amb alegria, treballar en equip."