Setmana cultural a l'Escola Joan XXIII

dilluns, 29 abril 2024

Com cada any i coincidint amb la diada de Sant Jordi s'ha celebrat la Setmana Cultural de l'Escola Joan XXlll. Tota l’escola s’aplega en l’objectiu de  difondre i gaudir de la cultura.

Per una banda, els diferents cursos de secundària i batxillerat han tingut una setmana plena de tallers, activitats, xerrades, sortides i concursos, un total de 34 activitats.

Entre elles tenim la important participació del Grup de prevenció de riscos de l'Ajuntament de Tarragona (fent xerrades sobre l'ús del mòbil, xarxes, ludopatia i afectivitat), el Comitè solidaritat Òscar Romero i Creu Roja amb xerrades relacionades amb les migracions, persones sense sostre i refugiats.

A més de moltes sortides! Els alumnes i les alumnes han visitat el Santuari de Montserrat, la presó Model de Barcelona, Tarragona Medieval, La Sagrada Família i una visita a Reus i el refugi antiaeri.

No ens oblidem dels tallers! Participant en el taller de motos amb el suport del Servei Català de Trànsit, d'entorn sostenible amb el projecte Let's Clean Europe fent una neteja d'un dels espais verds del barri, tallers de salut mental i equitat menstrual.

Cada any també duem a terme diferents concursos:
- Concurs d'escacs
- Concurs de cartells
- Concurs de rap
- Concurs literari
- Concurs fotogràfic

Ja us informarem dels guanyadors de cada concurs!

Tanmateix a la Llar d’Infants també van celebrar la diada de Sant Jordi d'una manera molt especial. Prop d'unes 30 famílies vam poder compartir i gaudir d'una estona molt musical amb els seus infants i les educadores. Vam dansar amb diferents músiques i recursos ben colorits i dinàmics (cercles, cintes, paracaigudes i pilotes, maraques...) tot representant cadascun dels protagonistes de la llegenda: el drac, el cavaller  Sant Jordi, la princesa i la rosa a través del moviment i donant resposta a la sensació viscuda, tot jugant.